
Psikolog Özge Ayşe ALGA
Ben Özge Ayşe Alga; çocuklar, ergenler, genç yetişkinler ve ailelerle çalışan bir psikoloğum. TED Üniversitesi Psikoloji Lisans Programı’ndan 2022 yılında yüksek şeref derecesiyle mezun oldum. Mezuniyetimin ardından, araştırma ekibinde bulunan arkadaşlarımla birlikte yürüttüğümüz, “Predictors of Psychological Symptoms Among University Students Co-Residing with Their Parents Due to the COVID-19 Pandemic” başlıklı lisans bitirme tezimiz, Slovenya’nın Ljubljana şehrinde düzenlenen 17. Avrupa Psikoloji Kongresi’nde sözlü olarak sunuldu. Aynı yıl, aynı üniversitede, çocuk ve ergen odaklı Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı’na kabul aldım.
Lisans ve yüksek lisans eğitimim sırasında, Dr. Bağdat Deniz Kaynak’ın öncülüğünde kurulan duygu laboratuvarında, başkalarının kötü talihine sevinme (schadenfreude) duygusunun toplumsal etkilerinin ve temel duyguların deneysel yöntemlerle çalışılabilmesi için standardize materyaller geliştirilmesi gibi araştırmalarda araştırma asistanı olarak yer aldım.
Yüksek lisans eğitimim sırasında, 6 Şubat 2023 tarihindeki depremler sonucu ebeveynlerini kaybetmiş çocuklara yönelik psikososyal destek çalışmalarında (Türk Eğitim Derneği) ve aynı deprem için kurulan psikososyal destek hattında (TEDU COPeS ve Türk Psikologlar Derneği) gönüllü psikolog olarak görev aldım.
Boylam Psikiyatri Hastanesinde 4 ay süresince hem AMATEM (Alkol ve Madde Bağımlılığı Tedavi Merkezi) hem de psikiyatri bölümünde staj yaptım. AMATEM’de, alkol ve madde bağımlılığı tedavi süreçlerini gözlemleyerek, bağımlılıkla ilgili tedavi yöntemleri ve rehabilitasyon süreçleri hakkında bilgi edindim. Psikiyatri bölümünde ise, çeşitli psikiyatrik bozuklukların tanı ve tedavi süreçlerini izleyerek, psikiyatrik değerlendirme ve müdahalelerle ilgili pratik bilgiler elde ettim. Bu deneyimler, psikolojik tedavi ve bağımlılık alanlarında teorik bilgi birikimimi destekleyerek, klinik süreçlere dair daha derin bir anlayış geliştirmemi sağladı. Staj süresince, Prof. Dr. Ertuğrul Köroğlu tarafından verilen temel psikopatoloji eğitimini alma fırsatım da oldu. Bu eğitim, psikopatolojinin temel kavramları ve teorik altyapısı hakkında derinlemesine bilgi edinmemi sağladı. Eş zamanlı olarak, pratikten de örnekler görme şansım oldu. Bu sayede, teorik bilgileri gerçek klinik vakalarla ilişkilendirerek daha kapsamlı bir anlayış geliştirdim.
Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı’nda aldığım Klinik Süpervizyon dersi kapsamında, çocuklar, ergenler ve ailelerle çalışma deneyimi kazandım. Bu süreçte, hem meslektaşlarıma sağlanan süpervizyonları takip ettim hem de kendi süpervizyon sürecimi tamamladım. Süpervizyonlar sayesinde vaka formülasyonu, terapi planı ve stratejileri, çocuk, ergen ve aile ile kurulan terapötik ilişki ve etik konular gibi klinik uygulamanın temel unsurlarını bir süpervizör rehberliğinde deneyimleme, gözlemleme ve tartışma fırsatım oldu. Çocuklarla yürütülen vakalarda oyun terapisinin önemini fark ederek, çeşitli oyun terapisi yaklaşımlarının kesiştiği ve ayrıştığı noktaları, her bir ekolün güçlü ve zayıf yönlerini vakalar üzerinde gözlemleyerek değerlendirdim. Kendi süpervizyon sürecimde, ağırlıklı olarak ergenlerle çalıştım. İlk süpervizyon sürecimi, toplamda 50 saatlik bir süreç boyunca, psikodinamik ağırlıklı eklektik bir yaklaşımla çalışan Prof. Dr. Bahar Gökler’in süpervizörlüğünde tamamladım. İkinci 50 saatlik süpervizyon sürecimde ise Uzm. Psk. M. Ekin Kayhan’dan süpervizyon aldım. Ayrıca, ağırlıklı olarak sistemik aile terapisi ekolünde çalışan ve bu ekolün eğitimini veren Doç. Dr. Ilgın Gökler Danışman’ın süpervizyon derslerine gözlemci psikolog olarak katılma şansı buldum. Bu süreçte, aileyi bir bütün olarak ele almanın ve bireyleri bu bütünün parçası olarak değerlendirmenin klinik çalışmalardaki etkisini vaka düzeyinde ayrıntılı bir şekilde gözlemleme fırsatı buldum.
Psikoloji lisansından önce, 2016 yılında, Hacettepe Üniversitesi Aile ve Tüketici Bilimleri Lisans Programı’ndan mezun oldum. Psikoloji alanındaki temel eğitimim ve Aile ve Tüketici Bilimleri alanındaki geçmişim, bana tüketici davranışları, hane ekonomisi ve aile refahı gibi konularda değerli bir bakış açısı kazandırdı. Bu disiplinlerarası yaklaşım, aile içindeki dinamikler, finansal sağlık ve kaynak yönetimi gibi ruh sağlığını etkileyen faktörleri anlamama yardımcı olarak, daha bütüncül bir yaklaşım geliştirmeme olanak sağladı.
Güncel olarak, ilgi alanım olan kayıp ve yas psikolojisini, uzmanlaştığım çocuk ve ergen psikolojisini ve hayvanlara olan özel bağımı birleştirerek, evcil hayvan kaybı yaşamış çocukların yas deneyimlerini incelemeyi amaçladığım “Kaybedilen Dost, Saklı Matem: Evcil Hayvanını Kaybetmiş Çocukların Yas Deneyimlerine Yönelik Yorumlayıcı Fenomenolojik Bir Analiz” başlıklı yüksek lisans tezimi yazıyorum.
Mutlu Çalışma Akademisi çatısı altında, çocuk, ergen ve genç yetişkin (0-25 yaş) psikolojisine yönelik hizmetler sunmaya başladım. Bu çerçevede, çocuk ve ergen psikoterapisi, genç yetişkin psikoterapisi, oyun terapisi, ebeveyn danışmanlığı ve ebeveyn destek programları gibi alanlarda hizmet veriyorum. İlerleyen zamanlarda çocuklara, gençlere ve ailelere yönelik grup çalışmaları ve eğitim programları da düzenlemeyi planlıyorum.
Aldığım Eğitimler
- 2024 | Deneyimsel Oyun Terapisi, Psikoloji İstanbul (Dr. Nilüfer Devecigil)
- 2024 | Kısa Süreli Çözüm Odaklı Terapi, Başkent Psikoloji Atölyesi (Dr. Nevin Dölek)
- 2024 | Oyun Terapisi (Teorik), TED Üniversitesi (Prof. Dr. M. Bahar Gökler)
- 2024 | Klinik Süpervizyon, TED Üniversitesi (Uzm. Psk. M. Ekin Kayhan)
- 2023-2024 | Çocuk ve Ergen Klinik Değerlendirme Testleri, TED Üniversitesi (Uzm. Psk. F. Sinem Gökçe)
- 2023-2024 | Klinik Süpervizyon, TED Üniversitesi (Psikodinamik ağırlıklı eklektik yaklaşım, Prof. Dr. M. Bahar Gökler)
- 2023-2024 | Aile ve Evlilik Terapisi (1., 2. ve 3. Düzey), İlişki Pusulası Aile Çalışmaları Enstitüsü (Prof. Dr. Hürol Fışıloğlu)
- 2022-2023 | Çocuk ve Ergenlerin Klinik Değerlendirilmesi, TED Üniversitesi (Prof. Dr. Nur Serap Özer)
- 2022-2023 | Çocuk ve Ergen Psikoterapisi, TED Üniversitesi (Prof. Dr. Nur Serap Özer)
- 2022-2023 | Aile Terapisi, TED Üniversitesi (Prof. Dr. Ayşe Yalın & Doç. Dr. Ilgın Gökler Danışman)
- 2022 | PEERS Sosyal Beceri Uzmanlığı Eğitimi, Noema Aile Sağlık Platformu AŞ (Prof. Dr. Özgür Öner)
- 2022-2023 | İleri Gelişim Psikolojisi, TED Üniversitesi (Prof. Dr. Melike Sayıl)
Çalışma Alanlarım
- Akademik Zorlanmalar
- Akran İlişkileri
- Akran Zorbalığı
- Bağlanma
- Boşanma Süreci
- Cinsel Kimlik Karmaşası
- Çift İlişkileri ve Evlilik Problemleri
- Çocukluk Çağı Sorunları
- Depresyon
- Duygu Düzenleme Güçlükleri
- Ebeveyn Tutumları
- Ergenlik Dönemi Sorunları
- Evlat Edinme
- Gelişim Takibi
- Kardeş İlişkileri
- Kaygı Bozuklukları
- Kayıp ve Yas
- Kişilerarası Problemler
- Korkular, Fobiler
- Okul Sorunları
- Özgüven
- Performans ve Sınav Kaygısı
- Sağlıklı Sınırlar ve Pozitif Disiplin
- Sosyal Beceri
- Stresle Başa Çıkma
- Tuvalet Alışkanlığı Kazanımı
- Uyum Bozucu Davranışsal Sorunlar (Davranım Bozuklukları)
Kullandığım Yöntemler
- Deneyimsel Oyun Terapisi
- Bilişsel Davranışçı Terapi
- Kısa Süreli Çözüm Odaklı Terapi
- PEERS Sosyal Beceri Programı
- İlişki Pusulası Modeli